nl
Business
Private

MVO jaarverslag 2018 online06-05-2019
In het verslag vertellen we over onze doelstellingen, prestaties en initiatieven op het gebied van MVO.De Nijs is goed op weg met het bereiken van haar doelstellingen voor de periode 2015-2020. Voor ons kernthema ‘Arbeidsomstandigheden en volwaardig werk’ hebben wij dit jaar een enquête gehouden onder ons personeel over duurzame inzetbaarheid en medewerkerstevredenheid. Op het gebied van ons kernthema energie en CO2 hebben wij onze doelstelling voor 2020 al behaald, onder andere door de overstap naar groene stroom op al onze bouwplaatsen en kantoren.  Bij het thema ‘Grondstoffen en afval’ zien we dat nog stappen gezet moeten worden naar 2020. We zien wel dat we meer gescheiden afval aanleveren, maar de hoeveelheid afval neemt in absolute mate nog niet af. In de MVO-commissie maar ook met onderaannemers en leveranciers gaan wij hier steeds vaker open gesprekken over aan. Voor het kernthema ‘Gemeenschap en omgeving’ hebben we onze doelstellingen voor 2020 al grotendeels behaald. We proberen steeds vaker ook actief te communiceren over ons bedrijf.
Naast deze vier kernthema’s besteden we in dit MVO verslag extra aandacht aan logistiek, wat voor De Nijs in 2018 een belangrijk thema is geworden. Dit startte met een zogeheten “use-case” die De Nijs in samenwerking met gemeente Amsterdam en TNO heeft opgepakt. Hierbij werd voor het project Geldersekade onderzocht hoe vervoersbewegingen verminderd konden worden, onder andere door vervoer over het water toe te passen. Via onderstaande link "meer informatie" kunt u het verslag lezen.

View all news items
On focus

MVO

For De Nijs the step towards CSR certification was not a big one, but rather a logical one.

FSCĀ® Bouw & Hout Convenant

M.J. de Nijs en Zonen BV has signed the FSC ® Construction and wood Covenant.

M.J. de Nijs en Zonen
info@denijs.nl